Blog

Website

Het belang van een website

Veel ondernemers vinden dat het tegenwoordig belangrijk is om een website te hebben. Misschien is het zelfs onmisbaar. Sommigen durven hier in te investeren. Sommigen doen alles liever zelf. Begrijpelijk maar niet zonder risico. Want, ze stoppen er veel tijd en energie in terwijl ze (g)een idee hebben van wat er allemaal bij komt kijken. En hierdoor behalen ze niet de resultaten die mogelijk zijn. Dat is toch zonde?

Dit was voor mij de reden om DesignByDennis op te zetten. Een betaalbaar alternatief waarmee ondernemers echt werken aan professionele positionering en meer resultaat.

 

Van domeinnaam tot succesvolle website

Er komt veel kijken bij het maken van een website die bedoelt is als verkoopkanaal. Een informatieve website kost vaak minder tijd. Maar een website die zorgt voor aanvragen, een succesvolle website, dat vergt professionele aandacht.

 

Stap 1: Domeinnaam & Hosting

Allereerst moet je nadenken over je domeinnaam. Een domeinnaam kan je namelijk voorsprong geven in de Google resultaten als jouw dienst direct in de domeinnaam terugkomt. In de meeste gevallen is je bedrijfsnaam wel beschikbaar als .nl domein. Deze domeinnaam kun je vastleggen via verschillende partijen op het internet.

Zodra je de gewenste domeinnaam hebt geselecteerd is het ook handig om een paar combinaties te registreren die anders door de concurrent gebruikt kunnen worden.

De volgende stap is hosting. Waar moet je vooral op letten? Snelheid, service en veiligheid. Als we het hebben over een succesvolle website dan is het aan te raden om vooral veel aandacht te besteden aan snelheid. Pas op voor de grotere hosting bedrijven die concurreren op prijs. Bij veel van die hosting partijen zetten ze honderden websites teveel op één server. Hierdoor is een website vaak traag en dat is funest voor je zoekresultaten.

 

Stap 2: WordPress & Design

Ik werk met een goed werkend CMS (beheersysteem). Mijn keuze is gaat uit naar WordPress omdat het zoekmachine en gebruiksvriendelijk is en enorm flexibel. Er is ongelooflijk veel mogelijk. Ook is het mogelijk om standaard templates (website ontwerpen) te koppelen aan een WordPress website. Elke template heeft beperkingen dus maak van tevoren een duidelijk overzicht van wat je wilt hebben. Dan kun je daar rekening mee houden als je een geschikte template gaat zoeken.

Een succesvolle website heeft een design die de conversie verbetert. Je moet o.a. rekening houden met:

  • Gebruiksvriendelijk design
  • Conversiegericht design
  • Doelgroep visueel aanspreken
  • Positionering van jouw onderneming
  • Kleurgebruik

 

Stap 3: De inhoud & Zoekmachine optimalisatie

Als je een ontwerp hebt dan is het de bedoeling om deze te vullen met inhoud. Je hebt  teksten nodig die verkopen of je verhaal vertellen. Je moet afbeeldingen gebruiken die de tekst bekrachtigen en je contactformulieren moeten simpel en laagdrempelig zijn.

Hou er direct rekening mee dat alle pagina’s ook geoptimaliseerd moeten zijn voor zoekmachines. De hele website moet SEO technisch in orde zijn. Google houdt rekening met meer dan 200 factoren.

 

Stap 4: Online Marketing & Resultaat meten

Als de basis van je website staat, zoals hierboven benoemd, dan is het volgende doel om zoveel mogelijk bezoekers te krijgen. We gaan dus aan de slag met effectieve online marketing.

Ook is het handig om je resultaten direct te meten. Dan weet je wat je kunt verbeteren en waar je de meeste bezoekers vandaan haalt. Om inzicht te krijgen in je resultaat gebruik ik bijvoorbeeld Google Analytics.

Kom je er niet uit? Bel me dan gerust om eens te sparren over de ideale online marketing strategie voor jouw onderneming

LATEN WE BEGINNEN

Klaar voor het echte werk? Neem dan zo snel mogelijk contact op.