Blog

Social Media

Zorg altijd, maar dan ook écht altijd voor unieke en interessante social media content

Belangrijk is om altijd je eigen unieke content te schrijven of maken. Uiteraard hoeft niet iedereen elke dag het wiel opnieuw uit te vinden, maar wel belangrijk is dat je bijvoorbeeld teksten altijd volledig in je eigen woorden vertaald. Daarnaast is het belangrijk om zelf ook visuele content te creëren zoals foto’s, filmpjes, animaties of zelfs grafische ontwerpen. Deze social media content kun je natuurlijk ook laten uitbesteden aan een professional.

 

Geef jouw social media accounts een professionele uitstraling

Om professioneel en vertrouwd over te komen is het belangrijk om je social media profielen er mooi en verzorgd uit te laten zien. Met bijvoorbeeld een brand kit zorg je ervoor dat mensen snel herkennen dat posts van jou zijn en dat alle posts in dezelfde stijl op je pagina staan. Zo vormt zich per post maar op de overzichtpagina een mooi geheel.

 

Het is belangrijk dat jij met jouw bedrijf of pagina opvalt op social media

Dit doe je door jezelf te onderscheiden van de rest. Makkelijk? Nee zeker niet! Maar probeer eens alles uit de kast te halen om toch content of een idee te verzinnen dat net iets anders en misschien zelfs aantrekkelijker is dan die van je concurrent. Creëer je eigen stijl en zorg dat jouw persoonlijke touch terug te zien is in al je content. Hierbij kan ik je natuurlijk helpen, wat valt goed op en past binnen de huisstijl?

 

Stel van tevoren altijd een plan op

Misschien is dit wel de belangrijkste tip van alle Social Media tips die hier staan! Zoals met veel zakelijke (en ook zeker persoonlijke) doelen is het belangrijk om een concreet plan te maken om je doel te bereiken. Je social media uitbesteden is daarom een goed plan. Samen kunnen wij een mooi plan maken voor je social media.

 

Welke pagina is jouw favoriet?

Ga eens na welke bedrijvenpagina’s jouw favorieten zijn op zowel Instagram, Facebook, LinkedIn als Google+, en eventueel ook snapchat. Bedenk waarom deze pagina’s jouw favorieten zijn en wat hen zo speciaal maakt. Gebruik dit als inspiratie voor je eigen pagina’s. Let ook hierbij wel op dat je content en je uitstraling uniek is: Neem dus niet zomaar een gehele stijl of strategie klakkeloos over maar maak het eigen.

 

Optimaliseer ook je website, pagina’s en profielen

Een belangrijke social media tip is dat je niet alleen je posts moet optimaliseren, maar ook zeker je website, je pagina’s en alle profielen. Dit houdt dus in dat je bijvoorbeeld op Instagram je gegevens zichtbaar in je biografie plaatst (inclusief link naar je website!) en dat je gehele profiel er professioneel en strak uitziet. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat wanneer mensen op de link naar je website klikken, deze er dan minstens net zo goed er uit ziet en goede inhoud bevat waar de bezoeker iets aan heeft.

 

Zorg voor veel interactie op je profiel

Op ieder social media kanaal is het belangrijk om interactie te creëren, hierbij is natuurlijk input van minimaal 2 personen nodig. Handig is dat je zelf al één van die 2 mensen kan zijn! Maar hoe creëer je dan interactie met de ander(en)? Zet af en toe een leuke vraag onder je posts, zodat je volgers of bezoekers graag willen reageren. Wanneer er reacties zijn geplaatst is het belangrijk dat jij hier zo snel mogelijk op reageert. De mooiste uitkomst zou hier zijn om een conversatie met iemand te starten door nog verder te vragen.

 

Weet wanneer je social media toch het best kunt uitbesteden

Het onderhouden en bijhouden van Social Media is heel, maar dan ook héél veel werk wanneer je dit echt goed wilt doen. Er zijn veel ondernemers die gespecialiseerd zijn in totaal iets anders dan online marketing. Goed is om als ondernemer te proberen om zelf de social media erbij te doen en ik hoop je met deze tips te helpen als jij dit doet. Maar merk je dat het te veel werk wordt en worden je social media kanalen eigenlijk een beetje verwaarloosd? In een tijd waar social media gemiddeld 40% van onze tijd in beslag neemt, is dit natuurlijk een gemiste kans om je doelgroep te bereiken! Lukt het dus (uiteindelijk) niet om het zelf te doen? Dan help ik jou hierbij en werk graag met jou samen. Neem gerust contact op voor meer informatie.

LATEN WE BEGINNEN

Klaar voor het echte werk? Neem dan zo snel mogelijk contact op.