Blog

Fotografie

Waarvoor is fotografie nodig?

Iedereen heeft foto’s nodig. Voor offline media zoals folders en brochures. Social media als Pinterest en Instagram bouwen hun content door middel van foto’s. Maar ook op Facebook worden foto’s steeds belangrijker, en hetzelfde geldt voor Twitter en LinkedIn. En natuurlijk ook voor je eigen website en of blog! Fotografie is een geweldige manier om contact te maken met je doelgroep; bezoekers die naar je site komen, willen jouw product of dienst zien. Ja, ze willen lezen over wat je doet of biedt, maar eerst willen ze een voorbeeld zien. Maar hoe kom je aan een goede foto? En hoe gebruik je deze optimaal?

 

Fotografie versus tekst

Een goede foto in een reclameboodschap wordt sneller opgemerkt door je brein dan een lap tekst. Ook is de foto tekst-ondersteunend: een passende foto zorgt ervoor dat de tekst sneller begrepen en onthouden wordt. Een foto van een goed gerecht zal veel sneller aandacht krijgen dan alleen de nieuwe menu kaart. Zeker nu we steeds minder tijd hebben en meer willen zien in een kortere tijd worden foto’s steeds belangrijker. We scannen op internet net zoals we een krant scannen en het beeldmateriaal trekken onze aandacht!

 

Waarom professionele fotografie de beste optie is

Door een fotograaf in te huren, beslis je zelf welke exacte soorten afbeeldingen je wilt. Je hebt de volledige rechten om de afbeeldingen die de fotograaf maakt te gebruiken op elke gewenste manier. Als je niet zeker weet welke afbeeldingen je nodig hebt, kan de fotograaf je advies geven over welk type afbeeldingen het beste zullen werken. Het hebben van persoonlijkere foto’s zal de klant of bezoeker zich meer verbonden laten voelen dan een stockfoto van een model dat geen verbinding met het bedrijf heeft.

 

Waarom je beter geen foto’s van Google kunt gebruiken

Met Google Afbeeldingen heb je in 2 clicks heel veel foto’s of illustraties bij elkaar. Maar er kleven drie of zelfs vier immense nadelen aan gegoogelde plaatjes. A: ze hebben een lage resolutie dus zijn totaal ongeschikt voor drukwerk of voor weergave op een groot scherm. B: er rust copyright op, waardoor je de kans loopt een claim aan je broek te krijgen van de eigenaar/fotograaf/tekenaar vanwege schending van de beeldrechten. C: je loopt de kans dat je die plaatjes op veel meer plaatsen tegenkomt, misschien zelfs bij jouw concurrent. En D: als je foto’s van mensen gebruikt moet je hen ook toestemming vragen zodat je het portretrecht niet schendt.

Als je foto’s laat zien van jouw werk, jouw professionaliteit en jouw klantgerichtheid, krijgen de bezoekers die indruk ook van je. Het tegenovergestelde kan ook werken. Als je geen foto’s toont of amateuristische, dan kan jouw bezoeker geen of een slechte indruk van jouw bedrijf krijgen. Als je een professional bent op jouw werkgebied, dan wil je ook dat de foto’s professioneel overkomen op jouw website? Het inhuren van een professionele fotograaf en de beste kwaliteit fotografie, zal zeker een krachtige invloed hebben op het ontwerp van je website.

Is fotografie interessant voor jouw bedrijf of website? Wees vooral niet bang om contact met mij op te nemen en ik help je graag op weg!

LATEN WE BEGINNEN

Klaar voor het echte werk? Neem dan zo snel mogelijk contact op.